Bordjes hangen opnieuw gelijk

<p>Foto Jan Vanmedegael</p>

Zaterdag 20 april ’24 om 20u30 Knack Roeselare - VC GREENYARD Maaseik 3-1 (25-22 27-29 25-15 25-20) - scouting

Bij Roeselare nam Van Elsen de positie in het midden over van de voormalige GREENYARD-speler Treial.

Roeselare startte sterk, terwijl GREENYARD Maaseik aanvankelijk aarzelend speelde. Vooral in de receptie liep het bij de Limburgers regelmatig mis. Halverwege de set zorgden de floats van D’Hulst voor een flinke voorsprong van 14-8. Cox bracht GREENYARD Maaseik nog even terug tot 19-17, maar dankzij Coolman en Rotty trok Roeselare de set naar zich toe.

In de tweede set trok Maaseik de stand gelijk. Goed serveerwerk van Bartos en Iribarne resulteerde in een comfortabele voorsprong van 15-20. In de beslissende fase van de set begon de motor wat te sputteren… Desondanks ging de set met 27-29 naar Maaseik, dat zich dankzij Iribarne en Bartos op tijd herstelde.

Deze sterke comeback gaf Roeselare het vertrouwen voor de rest van de wedstrijd. Maaseik oogde vermoeid en was niet opgewassen tegen het spel van Roeselare. Stijn D’Hulst verdeelde uitstekend en met een ace van Rotty bracht Roeselare het op een 2-1 voorsprong.

In de vierde set begon Maaseik opnieuw traag. Bertini reageerde door Hanzic en Lindqvist in te brengen voor respectievelijk Iribarne en de licht geblesseerde Cox. Vooral de jonge Fin Lindqvist liet zijn talent zien. Maaseik bleef tot 18-17 in het spoor van de West-Vlamingen. Maar met vier opeenvolgende punten en een foutservice van Hanzic veroordeelde Maaseik zichzelf tot een 3-1 nederlaag.